kerembalyemez @ gmail.com

Bu sa­yı­mız­da Asrın Gü­reş­çi­si, Cum­hur­baş­ka­nı­mı­zın Baş­da­nış­ma­nı Hamza YERLİKAYA’yla güzel bir rö­por­taj ger­çek­leş­tir­dik. Hamza YERLİKAYA’nın sa­mi­mi ta­vır­la­rı ve spor adına güzel dü­şün­ce­le­ri biz­le­ri çok se­vin­dir­di. Rö­por­ta­jı­mız­da Hamza YERLİKAYA’nın şu söz­le­ri beni de­rin­den et­ki­le­di: “Milli Eği­tim Ba­kan­lı­ğı ol­ma­dan spor olmaz, spor­cu ye­tiş­mez. Benim ka­na­atim İlko­kul­lar­da beden eği­ti­mi dersi an az 5 saat ol­ma­lı ve bu ders­le­re beden eği­ti­mi öğ­ret­men­le­ri gir­me­li­dir”. Çok doğru bir tes­pit. İlko­kul­da 5 saat fi­zik­sel et­kin­lik­ler dersi var ve ders­te spor ya­pıl­mı­yor. Fi­zik­sel et­kin­lik­ler der­sin­de ço­cuk­lar Türk­çe ve Ma­te­ma­tik gibi ders­ler gö­rü­yor. Bunun se­be­bi ise şu an ki mev­zu­ata göre bu derse sınıf öğ­ret­men­le­ri gi­ri­yor. İlko­kul­da İngi­liz­ce, Din Kül­tü­rü ve Ahlak Bil­gi­si ders­le­ri­ne branş öğ­ret­men­le­ri gi­rer­ken spor gibi çok önem­li bir ko­nu­da bu ders­le­re sınıf öğ­ret­men­le­ri gi­ri­yor. Peki bu neyi gös­te­ri­yor bi­li­yor mu­su­nuz? Milli Eği­tim Ba­kan­lı­ğı­nın Beden Eği­ti­mi ve Spora ver­di­ği önemi gös­te­ri­yor. Bir de şu söy­lem var: “Beden Eği­ti­mi Öğ­ret­men­le­ri de al topu oyna diyor”. Peki, so­ru­yo­rum siz­le­re: “Yıl­lar­dır İngi­liz­ce dersi gö­rü­yo­ruz ama İngi­liz­ce ko­nu­şa­mı­yo­ruz. Yıl­lar­dır Din Kül­türü ve Ahlak Bil­gi­si dersi gö­rü­yo­ruz ama ma­ale­sef ki ül­ke­miz­de din­siz­lik ve ah­lak­sız­lık almış ba­şı­nı gi­di­yor. Peki bu ho­ca­la­rı­mız gö­rev­le­ri­ni yap­mı­yor mu?” Hayır tabi ki de! Her ku­rum­da ol­du­ğu gibi bizim ku­ru­mu­muz­da gö­re­vi­ni ak­sa­tan ar­ka­da­şı­mız ola­bi­lir. Yukarıdaki söylem tüm beden eği­ti­mi öğ­ret­men­le­ri­nin ça­lış­ma­dı­ğı an­la­mı­na gel­mez. Sos­yal medya he­sap­la­rı­mı­za o kadar güzel ça­lış­ma­lar ge­li­yor ki an­la­ta­mam, iz­le­me­niz gerek. Ben ina­nı­yo­rum ki çoğu beden eği­ti­mi öğ­ret­me­ni ar­ka­da­şı­mız der­si­ne ge­re­ken önemi ve­ri­yor. 

Maalesef ki ül­ke­miz­de spora bakış açısı olum­suz! Sporu yönetici-lerimize bir türlü sevdiremedik. Esa­sen ül­ke­miz­deki spora olumsuz bakışı çöz­mek çok basit. Genç­lik ve Spor Ba­kan­lı­ğı’na spo­run için­den gelen ki­şi­le­rin gel­me­siy­le ve Milli Eği­tim Ba­kan­lı­ğı’na Spor Şu­be­si Bi­ri­minin kurulmasıyla olumsuz düşüncelerden kurtulmak müm­kün­dür. Bununla birlikte Milli Eği­tim Ba­kan­lı­ğı, her okula zo­run­lu eg­zer­siz ve spor kursu ge­ti­rir­se ül­ke­mi­zin spor so­ru­nu kal­ma­ya­cak­tır. Dü­şün­se­ni­ze haf­ta­da 3 gün zo­run­lu spor! Öğrenciler spor yaptıkça, yöneticiler de okulda spor kursları açtıkça puan alacak. İşte bu dediğim sistem uy­gu­la­nır­sa spor adına çok büyük bir ge­liş­me olur. Bu vesileyle ilko­kul ça­ğın­da­ki ço­cuk­lar sporu alış­kan­lık ha­li­ne ge­tirip spor kül­tü­rü ka­zan­mış ve sınav kay­gı­sın­dan da kur­tul­muş ola­cak­lar. Yöneticiler de otomatik olarak puan almak için okulda sportif etkinlik-lere yer vermek zorunda kalacaklar. Böy­le­lik­le ço­cuk­lar hem spor yap­acak hem de ders­le­ri­ne çalışacak. Yeter ki is­te­ye­lim, is­ter­sek her şey ola­cak da ma­ale­sef is­te­mi­yo­ruz. 

Son yıl­la­rda spor adına güzel ça­lış­ma­lar ya­pı­lı­yor ama ye­ter­siz. Yu­ka­rı­da da be­lirt­ti­ği­miz gibi il­ko­kul se­vi­ye­si­ne inil­me­dik­ten sonra ya­pı­lan tüm ça­lış­ma­lar boşa ola­cak­tır. Buradan yetkililere sesleniyorum; “Ül­ke­mi­zin ge­le­ce­ği için, spor kültürü oluşturmak için Milli Eğitim Bakanlığında spor se­fer­ber­li­ği ilan edelim. Öncelikle Milli Eğitim Bakanlığında spor şubesi oluşturalım. İlko­kul­dan iti­ba­ren Beden Eği­ti­mi ve Spor dersinin sa­yı­sı­nı art­tı­ra­lım. Okul­la­rda zo­run­lu eg­zer­siz ve spor kurs­lar açalım. Okul­la­ra nasıl ki üc­ret­siz kitap, tab­let, süt, üzüm vs. da­ğı­tı­lı­yor­sa üc­ret­siz spor mal­ze­me­si da­ğı­talım ya da spor öde­ne­ği çı­ka­ralım. Salonu olmayan okullara salon yapalım. Haydi var mısınız?”