Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), daha çok Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde uygulanan "sözleşmeli öğretmen modeli"yle bölgedeki eğitimin kalitesini yükseltmeyi hedefliyor.


MEB Veri Analiz ve Politikaları Daire Başkanı Şerafettin Cankurt, AA muhabirine yaptığı açıklamada, az gelişmiş kentlerde eğitimde nicelikten ziyade nitelik yönünde sıkıntı çekildiğini söyledi.


Söz konusu sıkıntının öğretmen sirkülasyonunun doğudan batıya doğru yoğun olmasından kaynaklandığını ifade eden Cankurt, devletin bölgeye yaptığı eğitim tesisi yatırımlarını, öğretmenlerle daha anlamlı hale getirmenin gayreti içerisinde olduklarını belirtti.


Öğretmen atamalarında kalkınmada öncelikli olan illere pozitif ayrımcılığın yapıldığını hatırlatan Cankurt, doğu ve güneydoğu kentlerinde azami görev süresini tamamlayan öğretmenlerin bir an önce batı illerine gitme eğiliminde olduğuna değindi.


Sözleşmeli öğretmen sayısı 38 bin


Cankurt, bakanlık olarak eğitimde sorun ve sıkıntıların çözümü noktasında sürekli taşra teşkilatlarıyla iletişim halinde olduklarını belirterek, eğitimcilerin bölgede gönül rahatlığıyla kalmalarını sağlayacak farklı yol ve yöntemlerin de araştırıldığını dile getirdi.


Bölge illerinin sosyal ve ekonomik anlamda da son yıllarda ciddi gelişme gösterdiğini anlatan Cankurt, bu sayede öğretmenlerin de bölgede eğitim dışındaki vakitlerini keyifli geçirebilme imkanı bulduğunu söyledi.


Cankurt, sözleşmeli öğretmen uygulaması kapsamında ataması yapılanların yüzde 90 ının bölgede görev yaptığını kaydederek, şöyle devam etti:


"Sözleşmeli öğretmen uygulaması daha çok Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesine hitap ediyor. Bakanlığımız bu konuda kalkınmada öncelikli illeri baz alarak hareket etti. Doğu ve güneydoğu illerimiz kalkınmada öncelikli iller olduğundan bu uygulamanın bağlayıcı özelliği ön planda tutuldu. Türkiye genelindeki 38 bin sözleşmeli öğretmenin yüzde 90 ından fazlası da Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde görev yapıyor. İki bölgemiz önemli bir ağırlık taşıyor. Sözleşmeli öğretmen uygulamasıyla eğitimcilerimizin bölgelerdeki kalış süresi 4+2 olarak hesaplanıyor. Mevzuat gereği, zorunlu olarak 4 yıl sözleşmeli öğretmen olarak çalışacak, daha sonra ki 2 yıl da kadrolu olarak bulunduğu bölgede öğretmenimizin çalışması gerekiyor. Tecrübeli öğretmenlerin bölgedeki kalış süresini uzatan sözleşmeli öğretmen uygulaması, bu bölgedeki eğitimin kalitesinin artmasını da ciddi oranda etkileyecektir."


Devletin her bölgeye hizmet götürme anlayışı doğrultusunda uygulamanın faaliyete geçirildiğini dile getiren Cankurt, bölge insanının da en fazla eğitime ihtiyaç duyduğunu bildiklerini sözlerine ekledi.


memurlar.net