ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Ana Sayfa | Forum | Canlı Skorlar | BESYO | Haber Gönder | Künye | Spor ve Yaşam Dergisi | İletişim | Livescore
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: Başakşehir turu zora soktu
Manset Alti Haberleri
Yazara Ait Tüm Yazılar
  Ahmet KARAGÜLLE

  ahmetka_ra_gulle@hotmail.com
         RAMAZAN VE BESLENME
Hayal et…

Rüyalarda terletir insanı…

Oruçla birlikte spor yapan insanların kafasında deli sorular dolaşmaya başladı.

Bu ara sporu bırakayım mı?

Ne zaman antrenman yapsam?

Neler yemeliyim?

Tabi oruç tutanlar için bu handikaplar. Sizlere son zamanlarda tüm dünyada uygulanan ve ünüyle spor camiasında adından çokça söz edilen bir beslenme biçimini anlatmak istiyorum.

 ‘’intermittent fasting’’
Aralıklı oruç anlamına gelen bu kavram belirli bir zamanda beslenmeyi öngörüyor. Fitness sporunda bu genel anlamda yağ yakmak için kullanılıyor. İşe de yarıyor. Bir önceki yazımızda da bahsettiğimiz gibi almanız gereken kalorileri belirli bir zamanda alıp günün geri kalan kısmında aç kalıyoruz. Ramazan orucuna çok benziyor tek farkı sıvı alımı.

Peki, bu ayda nasıl uygulayabiliriz. Amacımız her ne ise kalorimizi buna göre hesaplayıp iftarla sahur arasında alacağız. Tabi kilo almak biraz daha zor olacağından bunu daha çok durumumuzu korumak yada kilo vermek(yağ yakmak) amacıyla kullanabiliriz. Kilomuzu korumak istiyorsak alacağımız kaloriyi iftarla sahur arasına yaymamız gerekli. Amacımız yağ yakmak ise kalorilerimizi 4 saate sığdıracağız. Peki antrenmanı bu işin neresine koyacağız?
Bunun için birkaç alternatif var. En sağlıklısı ilk beslenmemizden (iftardan) yaklaşık 2 saat sonra yapabiliriz. Dikkat etmemiz gereken ise iftarımızı yaparken aşırı fazla kalori almamak. Protein ağırlıklı bir sofra çok daha faydalı olacaktır. Asıl büyük öğünümüzü antrenman sonrasına saklamalıyız.

Antrenmanlarımızın yoğunluğunu da göz önünde bulundurmalıyız. Yoğun antrenmanlar zor olacağından antrenman şiddetini kısabiliriz. Ya da süreyi azaltmak faydalı olacaktır.
Ya da bir davettesiniz ve yemeği abarttınız. Bunda ise sahur öncesi yani son öğününüzden hemen önce antrenmanınızı yapıp sahurunuzu yapabilirsiniz.

Son olarak ise önermediğim ama spor yapmamaktan iyi olan alternatif ise iftardan hemen önce antrenman yapmak. Bu çok sağlıklı bir alternatif değil. Çünkü sıvı kaybının fazla oluşu sağlığımızı olumsuz etkileyecektir. Tabi yağ yakımı içinde en iyi zaman olduğu söylenebilir. Açlığın son safhaları olduğundan insülin direncimiz en alt seviyesindedir ve vücudumuz growth (büyüme) hormonu salgılamaktadır. Antrenman yapılacaksa da kesinlikle uzun süreli olmamalı ve iftara yakın bir zamanda yapılmalıdır. Ama yine de bu alternatifi kesinlikle önermiyorum. Diğer alternatifler kesinlikle daha sağlıklı olacaktır.

Sporu bırakmak ise çok mantıklı bir çözüm değil. Eğer fitness la uğraşıyorsanız aralığınız en fazla 2 hafta dinlenme olmalıdır. Bunu da en az 6 aylık bir antrenman geçmişiniz var ise yapabilirsiniz.

Zehri zehir yapan dozudur. Doğru denen kavram kişiseldir. O yüzden doğrularınızı bir kenara bırakın ve olması gerekeni yapın. Er ya da geç başaracaksınız. Hayal edin. Rüyalar harekete geçirir insanı…

17 Agustos 2017 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
YORUMLAR
Bu Yazıya Yorum Yapabilirsiniz
Adınız Soyadınız:
E-postanız:
Başlığınız:
Yorumunuz:

       Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Yazarın Son Yazıları:
Sıkı tutalım

Ramazan ve Beslenme

Beslenme ve Fitness

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır