ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Ana Sayfa | Forum | Canlı Skorlar | BESYO | Haber Gönder | Künye | Spor ve Yaşam Dergisi | İletişim | Livescore
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: Tekvandoda madalya rekoru
Manset Alti Haberleri
Yazara Ait Tüm Yazılar
  Ahmet KARAGÜLLE

  ahmetka_ra_gulle@hotmail.com
         BESLENME VE FİTNESS

Kalk…

Güneş yüzünü gösterdikçe aklımızda da güller açıyor. Yaz mevsimini iple çekiyoruz. Yoğun bir çalışma temposunun ardından yapacağımız tatilin hayalini kurmaya şimdiden başladık.

Ruhen buna hazırız. Ya bedenimiz.

İnsanlarımız maalesef ki bıçak kemiğe dayanmadan harekete geçmiyor. İlkbahar ayıyla beraber spor salonları dolup taşıyor.İstenilen şey ise genel itibarıyla aynı. Yaza fit bir vücutla girmek…

Son yıllarda sosyal ağların kullanımının artmasıyla birlikte bu spora duyulan ilgi de aynı paralelde bir artış gösterdi. Bu durumda tabi diğer iş alanlarında olduğu gibi bu alanda da fırsat avcılarını harekete geçirdi.İnsanların bu konudaki bilgisizliğini de kullanarak maddi çıkarları doğrultusunda doğru yanlış bilgilerle hareket ediyorlar.Tabi ki internet ağı sadece zararlı ve boş bilgiyle dolu değil ama bizler bu konuda çoğu zaman nereden başlayacağımızı bilmediğimizden dolayı bu fırsat avcılarının ağından kurtulamıyoruz.

Bu yazının amacı farkındalık yaratmaktır.İlk adım her zaman zor gelir.Alışkanlıklardan vazgeçmek zordur. İnternette dolaşan , fitness salonlarının duvarında asılı duran kalıplanmış ağırlık programlarını unutun. İnternette ki basma kalıp diyet proğramlarını da unutun. Her insan özeldir.

Olaya temel olarak kendimizi tanımakla başlayacağız. Amaçlarımızı ve hedeflerimizi belirleyip sabırlı olacağız ve bol bol okuyacağız.

Vücudumuza aldığımız besinler temelde karbonhidrat,yağ  ve proteinden oluşmaktadır. Fitness sporunuda amacınız ne olursa olsun beslenmeden ayrı tutamazsınız. Bu boşuna emektir.Beslenme,dinlenme,antrenman ve sabır…

1 gram protein:  4 kalori

1 gram karbonhidrat: 4kalori

1 gram yağ :9 kalori den oluşur.

Amacımız ne olursa olsun vücudumuza alacağımız besinlerin makro değerleri ve kalitesi çok önemlidir. Amacımızı belirledikten sonra günlük alacağımız kalori miktarını bilmemiz gerekir. (internet üzerinden bunu yapabileceğiz birçok site var.)  Buradan yaklaşık bir değer bulabilirsiniz) Bunu bildikten sonra hedefimiz için besinlerimizi seçip sabırla kendimize bir beslenme programı çizeceğiz. Eğer kalorilerimizi hesaplı alırsak verim almak kaçınılmazdır. 

İhtiyaç  listemiz:

·  Çalışma azmi

·   Hassas mutfak terazisi

·   Sabır  :)

Formülümüz bu arkadaşlar. Saygılar…

Not: (Bu yazıda antrenman programlarından çok bahsetmedik. Beslenme ve fitness yazımız aşamalarıyla devam edecek.)

18 Aralik 2017 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
YORUMLAR
Bu Yazıya Yorum Yapabilirsiniz
Adınız Soyadınız:
E-postanız:
Başlığınız:
Yorumunuz:

       Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Yazarın Son Yazıları:
Sıkı tutalım

Ramazan ve Beslenme

Beslenme ve Fitness

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır