ÜYE GİRİŞİ: Kullanıcı Adınız: Şifreniz: Şifremi unuttum Beni Hatırla ?  Üye Ol
ÖZEL HABER    SPOR    EĞİTİM    SEMİNER VE KURS    BEDEN EĞİTİMİ    SAĞLIK    OKUL SPORLARI    KPSS    VİDEOLAR
Manset Alti Haberleri
  FLAŞ HABER: Süper Kupa maçının biletleri satışa çıkıyor
Manset Alti Haberleri
Ramazan'da bol su içmeyen sağlığından olur
Gün boyu yaşanılan açlık sonrasında iftarda yemekleri fazla miktarda ve hızlı tüketmemek gerekiyor.
Google+   Kategori: Spor
  Tarih: 16.05.2018
- Bu haber 626 kez okundu.

Bir öğünde fazla miktarda yemenin vereceği olumsuzluklara dikkat çeken İstinye Üniversite Hastanesi Medical Park Gaziosmanpaşa Beslenme ve Diyet Uzmanı Sedef Aksu, Ramazan’da kilo almamanın formülünü şöyle verdi: “1 bardak su ile orucunuzu açıp çorba, tam tahıllı ekmek, yarım yağlı peynir ve zeytin ile açlığınızı bastırdıktan sonra 1 saat bekleyin. Daha sonra ana yemeğinizi yiyin.” 

11 ayın sultanı Ramazan, bu yıl da sıcaklara denk geldi. Oruç tutanlar dikkat! 
Ramazan’da beslenmenize daha fazla özen göstermeniz gerekiyor. Sahur ve iftarda sıvı tüketimi büyük önem taşıyor. Gün içinde açlığın dengelenmesi ve kan şekerinin kontrol altına alınabilmesi için mutlaka sahura kalkmak gerekiyor. En önemlisi ise uzun saatler aç kalan vücuda aşırı yüklemede bulunmamak. Bu nedenle öğünleri bölmek, iftarda açılışı çorba ve peynir gibi yiyeceklerle yaptıktan sonra 1 saat bekleyip ana yemeğe geçmeye dikkat etmek. 

İstinye Üniversite Hastanesi Medical Park Gaziosmanpaşa Beslenme ve Diyet Uzmanı Sedef Aksu, “Uzun süre aç kalmak metabolizmayı yavaşlatıyor, su ve mineral kaybı da bayılmalara neden olabiliyor. Ciddi sağlık sorunlarıyla karşılaşmamak için bolca su tüketmek gerekiyor” dedi ve şunların altını çizdi…

SAHUR OLMADAN OLAMAZ!

Sahur ve iftar arasında geçen süre uzun olduğundan saatler süren açlık sadece metabolizmayı değil, vücut hareketlerimizi de yavaşlatıyor. Sağlıklı beslenmenin temelini oluşturan öğün ve ara öğün alışkanlığını Ramazan ayında da sağlayabilmek için mutlaka sahura kalkmak gerekiyor. Sahuru erken kahvaltı gibi düşünerek, iftar ve 2-3 ara öğünle günü tamamlamakta fayda var. Sahura kalkmadan gece yeyip yatmak ya da sahurda sadece su içip uyumak doğru değil. 

MEYVE SUYUNDAN UZAK DURUN

Sahurda gün boyu tok kalınmasını sağlayan, sıvı ihtiyacını karşılayan ve bağırsak hareketleri için yeterli lif içeren besinleri tercih etmek gerekiyor. Yiyecekler aynı zamanda midenizi yormayan, tuz miktarı olabildiğince az ve uykuya geçişte sıkıntı yaratmayacak kadar hafif olmalı. Karbonhidrat, protein, yağ içeriği dengeli olmalı. Karbonhidrat grubu olarak şeker ve beyaz unu tercih etmeyin. Beyaz un yerine tam buğday, tahıl veya çavdar; beyaz şeker ve meyve suyu yerine de doğal meyveler seçenekleriniz arasında yer almalı. 

İFTARI ÖĞÜNLERE BÖLÜN

Gün boyu yaşanılan açlık sonrasında iftar vaktinde yemekleri fazla miktarda ve hızlı tüketmemek gerekiyor. Bir öğünde fazla miktarda yemenin vereceği olumsuzluklara ve yavaşlayan metabolizmaya destek olmak için iftarla sahur arasına küçük ara öğünler eklenmeli. Metabolizmanın yavaşlamasını ve kilo alışını engellemek için fiziksel aktivite arttırılmalı. İftarda tatlı olarak ise sütlü tatlı veya meyve yenmelidir.

PİDEYİ AZ TÜKETİN!

Her ne kadar çok lezzetli olsa da Ramazan’da her akşam pide tüketmemek gerekiyor. Mümkün olduğunca kızartmalardan, mayalı, aşırı şeker ve yağ içeren besinlerden, şerbetli tatlılardan, çok tuzlu veya baharatlı yemeklerden, sucuk, sosis, pastırma gibi şarküteri ürünlerinden, bal, kaymak ve gazlı içeceklerden uzak durun. Kan şekerini hızla yükselten besinler yerine posa miktarı fazla olan besinler (kepekli ekmek, çok tahıllı ekmek, çavdar ekmeği, kepekli makarna, kepekli pirinç gibi), sebze, meyve, kuru baklagiller, ceviz, fındık ve badem tercih edin. 

YEMEKTEN SONRA YÜRÜYÜŞ İYİ GELİR

Reflü sorunu olanlar, mideyi fazla doldurmaktan ve hızlı yemekten kaçınmalı. Reflü ve gaz sıkıntısına yol açmamak için sahurdan hemen sonra yatmamak gerekiyor. Araya yarım saatlik bir zaman dilimi sokmakta fayda var. Kabızlık sorunu olanlar çorba, yoğurt veya salatalarına yulaf kepeği ilave edebilir. Kabızlığı önlemek için ara vakitte günde 3-4 adet kuru kayısı, incir veya erik yenmeli ya da komposto şeklinde alınmalı. Bedeniniz uzun süreli açlık sonucunda kendini daha yavaş çalışmaya koşullandıracaktır. Metabolizma hızınız yavaşlayacak ve minimum enerji harcamasıyla vücudunuz günü tamamlamak isteyecektir. Bu durumda aldığınız enerji harcadığınız enerjiden fazla olursa kilo almaya başlarsınız. İftardan 1-1.5 saat sonra yapacağınız 30 dakika veya 1 saatlik yürüyüş enerji harcamanızı artıracak ve vücudunuz biraz daha hız kazanacaktır.

TATLI YERİNE KOMPOSTO

Şerbetli ve hamurlu tatlılar bir anda fazla kalori almanıza neden olacak ve kilo almanıza neden olabilecektir. Böyle tatlıların yerine küçük bir parça güllaç veya 1 porsiyon sütlü tatlı yiyebilirsiniz. Ancak düşük kalorili tatlılarda olsa tatlı tüketimini de sınırlandırın, her gün tatlı yemekten kaçının. Sağlıklı sıvı tüketimi için; en başta bol su, yeşil çay, rezene çayı, maden suyu ve az şekerli komposto ve hoşaflar tercih edilmelidir. 

haber7



19 Temmuz 2018 Arkadaşına Yolla Yazıcıya Yolla
YORUMLAR

Adınız Soyadınız:  
E-postanız:   
Başlığınız:   
Yorumunuz:   
Lütfen kodu giriniz:   
     Tüm alanları doldurmanız gerekmektedir.
Facebook ile yorum yapınız.
Bunlar da ilginizi çekebilir
    Süper Kupa maçının biletleri satışa çıkıyor
    Olaylı maçta 13 basketbolcuya ceza!
    11. etapta zafer Geraint Thomas'ın
    Türkiye 58 sayı fark attı, çeyrek final biletini kaptı
    Galatasaray'dan tatsız prova
    Fenerbahçe, Fulham'ı rahat geçti
    NBA'de dev takas gerçekleşti
    Fenerbahçe'nin yeni sezon formaları tanıtıldı
    TFF Süper Kupa organizasyon toplantısı yapıldı
    Dünya Kupası'ndan Beşiktaş'a 860 bin dolar!
    Aday kadro belli oldu
    Gaziantep Üniversitesi BESYO Özel Yetenek Sınavı 2018
    Dünya Kupası'nın Rusya ekonomisine katkısı açıklandı
    Aday kadro belli oldu
    WNBA'de yeni rekor Liz Cambage'in
    Voleybolda transfer
    Kafkas Üniversitesi BESYO Özel Yetenek Sınavı 2018
    İlkokullarda beden eğitimi dersi için twitter etkinliği
    Büyükçekmece Basketbol'dan Matt Tiby hamlesi
    Ziraat Bankası, Vahit Emre Savaş ile devam dedi

Reklamlar: Çorum Voleybol | Etkinlik Paylaş | Masaj | Spor Akademisi | Spor Malzemeleri
KURUMSAL KATEGORİLER SOSYAL
Künye Spor Eğitim Seminer ve Kurs Facebook
Reklam Gündem Beden Eğitimi Sağlık Twitter
İletişim Teknoloji Özel Haber Okul Sporları İnstagram
KPSS Spor ve Yaşam Dergisi Videolar RSS
Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır